KAPIDA ÖDEMELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1. Kapıda Ödeme Nedir?
Kapıda ödeme; tüketicinin internet üzerinden herhangi bir ödeme yapmaksızın, ürün bedelini kargo teslimatı sırasında, kargo görevlisine nakit veya pos cihazı ile ödemesi yöntemidir. Bu sistem, online alışveriş yapmak istemeyen veya güven duymayan tüketiciler için alternatif bir ödeme yöntemidir.
Kapıda ödeme ile verilen siparişlerde ürün, yalnızca bedeli ödenerek teslim alınabilir. “Beğenmedim, vazgeçtim, almıyorum” gerekçeleriyle ürünün teslim alınmaması söz konusu değildir. Sipariş edilen ürün ile gönderilen ürün aynı olduğu takdirde, ürünün teslim alınması zorunludur.
2. Kapıda Ödemeyi Almazsam Ne Olur?
Kapıda ödeme hizmeti, firmamızın inisiyatifiyle sağlanan bir hizmettir. Siparişin ardından SMS veya telefon yoluyla onay alınır. Onay alınan bir siparişin teslim alınmaması durumunda, müşterinin firmamıza maddi ve manevi zarar verdiği kabul edilir. Bu tür durumlarda, avukatlarımız aracılığıyla tazminat davası açma hakkımız saklıdır.
Teslim alınmayan siparişler nedeniyle yaşanan güven kaybı ve işletme zararının telafisi amacıyla, kapıda ödeme hizmetini kötüye kullanan müşteriler hakkında;
- Telefon görüşmeleri ve onay kayıtları,
- Sipariş sırasında verilen adres bilgisi,
- Kullanılan cihazın IP / MAC adresi,
hukuki delil olarak kullanılarak ilgili kişi hakkında kargo bedeli, paketleme ve iş gücü masrafları dahil tüm giderlerin tazmini amacıyla hukuki işlem başlatılır.
Alıcı, teslim almadığı her bir kapıda ödemeli sipariş için, ürünün fatura tutarının en az kırk (40) katı, en fazla doksan (90) katı oranında tazminat bedelini peşinen ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
3. Kapıda Ödeme Siparişi Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler:
- Teslim adresi açık, anlaşılır ve kargo teslimatına uygun olmalıdır. Kargo şubesinden teslimat yapılmamaktadır.
- Hali hazırda kapıda ödemeli teslim edilmemiş siparişi bulunan müşterilerin yeni siparişleri işleme alınmaz.
- Kapıda ödeme yöntemiyle gelen her siparişin işleme alınması zorunlu değildir. Firma, bu yöntemi kısıtlama veya iptal etme hakkını saklı tutar.
- Sipariş notuna “acil, çabuk gelsin yoksa almam” gibi uyarılar yazan kişilerin siparişleri işleme alınmaz.
- Farklı tutarlarda ve kısa aralıklarla verilen üst üste siparişler işleme alınmayabilir.
- Kapıda ödeme yöntemiyle sipariş verip teslim almayan kişiler, firmamız sisteminde kara listeye alınır ve sonraki siparişleri iptal edilir.
- Keyfi nedenlerle ürün teslim almayan kişiler hakkında hukuki işlem başlatılır. Bu kişiler, ürün ve kargo bedelini ödemekle yükümlüdür.
4. Genel Hüküm:
perihome.com.tr internet sitesi , 0551 874 21 45 whatsapp sipariş hattı üzerinden veya perihome instagram hesapları üzerinden kapıda ödeme yöntemiyle sipariş veren her müşteri, bu sözleşme hükümlerini eksiksiz olarak kabul etmiş sayılır.
5. Kişisel Verilerin Korunması ve Yasal Süreç Onayı:
Kapıda ödeme yöntemiyle sipariş veren kişi, bu sözleşmeyi onaylamakla birlikte, kişisel verilerinin, sipariş süreci ve gerekli yasal işlemler kapsamında işlenmesine, saklanmasına ve gerektiğinde yetkili kurumlarla paylaşılmasına açık rıza gösterdiğini ve bu durumu kabul ettiğini beyan eder.